رواية عشق الفهد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم شيماء ناصر


 رواية عشق الفهد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم شيماء ناصر


#عشق_الفهد

31🩷💜


علي الطريق مروح مراد بيتة بس طلع حد قدام عربيتة فجأء فرمل بسرعهه ووو... 

مراد بزعيق: انتي يبهيمة هتجبيلي مصيبه


البنت واقفه بترتعش من الخوف قربت من عرببتة... 

=لو سمحت ساعدني 


مراد:ربنا يرزوقك ياشاطره وابعدي كده علشان امشي 


=انا مش بشحت منك خدني معاك والنبي انا هربانه من اهلي لو وصلو ليا الله واعلم هيعملو فيا اي


مراد: هو اي الي اخدك معايا انا مش ناقص مصيبة امشي علي بيتك ياما الوقت متاخر 


=الله يخليك متسبنيش لوحدي خدني معاك وانا هفهمك علي كل حاجه 


مراد شاور ليها تركب.... 

عايز اعرف بق انتي هربانه من اهلك لي؟ 


=مش من اهلي بمعني الكلمة انا معرفش اهلي لاني لما فتحت عيني علي الدنيا وانا متربية في الملجا ولما كبرت شويه اتبنوني ناس بس هما وحشين جدا معايا وكانهم اشترو خدامة وغصبو عليا اتجوز قربهم عشان كده هربت العيشة في الملجا ارحم منهم وهما بيدورو عليا 


مراد بخنقة: صدعتيني خلاص طب هنزلك فين 


=متسبنيش لوحدي في الشارع انا مليش مكان اروحله وبخاف من الناس خليني معاك وانا هبق تحت رجلك 


مراد: هو اي حد هيقولي كده هعطف عليه مش بعيد يكون حد زقك عليا 


بيأس=فكر زي ما انت عايز.....احم احمم


مراد: عاوزه اي؟؟؟ 


=عطشانة 


مراد:الازازة في الكرسي الي وراء


لفت ومدت اديها ومسكت الازازه وبقت بتشرب لحد ما غرقت نفسها مايه 


مراد متابعها في الي بتعمله: طفلة.... 


بنهجان=االحمدلله... بيتك بعيد ولا اي هنوصل امتا 


مراد مردش عليها وركز في السواقه.... 

بعد شويه وصل علي شقته... اول لما فتحلها الباب وشافت الشقه


=واه اي كل ده انت قاعد فيها لوحدك ملكش اهل زيي


مراد بسخريه: لا ليا اهل طبعا حد قالك اني مقطوع من شجره زيك 


نزلت راسها بحزن وحاولت تتحكم في دموعها..... حسبي الله ونعم الوكيل فيك 


مراد: قولتي حاجه 


قولت انا تعبانه وعاوزه انام انام فين 


مراد: اتخمدي في اي حتة لحد لما اشوف هعمل فيكي اي 


استنااا... اخر حاجه انا جعانه 






مراد شاور ليها علي مكان المطبخ: المطبخ هناك اهو ابقي ولعي في الشقه بق 


-لو اطول هولع فيك انت مش في الشقة... احم شكرا هاكل وهنام علي طول ومش هتسمع صوتي خالص 


مراد سابها ودخل اوضته.... غير هدومه ونام من التعب 


بينما هي كانت في المطبخ وطلعت كل الاكل الي في التلاجة.... 

-الواحد حاسس انه مش بياكل خالص كتك قرف انت وهما وانا الي مفكره اني هلاقي حد كويس طلعت انت انيل منهم كلي يابت ياشهد ولا يهمك طز فيهم كلهم


في جناح فهد 💜

عشق بنعاس: ممكن تقوم انا جعانه


فهد في سابع نومه... 


عشق قامت من علي السرير واتسحبت براحه ونزلت علي تحت 


في بيت يوسف🩷

يوسف فضل صاحي منمش وكان بيخلص شغل علي الاب توب....عينه جت علي سارة وهي نايمه ملامحها جميلة جدا.... للحظه يوسف ابتسم بس سرعان ما الابتسامه اختفت لما افتكر كلامها عن الطلاق وان جوازهم مكنش صح لانها بتحب حد تانى.... 


=بقولك اي لو اتمسكتي متجبيش سرتي في الموضوع 


نورهان:قولتلك مش هتسج*ن لوحدي لو رحت في داهيه هخدك معايا انا مش هلبس المصيبه لوحدي ياحبيبي 


اتهجم عليها ومسكها من رقبتها..... ملعون اليوم الي اتعرفت فيه عليكي...


🩷✨في شقة حور

حور: زي ما بقولك كده شوفتي عمل فيا اي اتخلا عني بالسهوله دي قلبي كان بيتقطع لما كنت بشوفه قريب منها


نور: انا قفله السكه مع بابا من شويه وحكالي كل حاجه وانا بحضر نفسي وهنزل علي بكرا..... بس انتي برضو غلطانه ياحور مكنش ينفع الي عملتيه ده برضو 


حور بتصنع: عارفه انه غلط بس حطي نفسك مكاني لو جوزك عمل كدا هتعملي اي وكل تصرفاتي دي ليها مبرر 


طيب لما اجي بكرا يحلها ربنا..... 


نورهان: في حد من المستشفى قالي انه معرفش ينطق ولا يقول حاجه معني كده اننا في الامان 


=حلو يبق لزم اخلص عليه وانتي ارجعي شقتك واتعاملي عادي وقولي انك كنتي عند قرايبك اي حاجه وانك متعرفيش الي حصل مع جوزك 


نورهان بقلق: حاضر ربنا يسترها... 


وصل المستشفي بليل ودخل من غير ما حد يشك فيه وكان لابس لبس الشغالين في المستشفي ويمثل انه بيمسح لو حد بصله وفضل يدور علي اوضة سيد لحد مالقاها 


الممرضه باستغراب: انا مش قولتلك نضف الدور الي فوق 


هز راسه بمعني حاضر وخد المساحه والجردل ومشي... فضل ثواني مستني الممرضه تمشي من الدور لحد ما مشيت ودخل بسرعه وطلع من جيبه حقنه فاضية ملاها هواء وحطها في المحلول 

وكان بيتفرج علي منظره ومستني يموت عشان يتاكد.... 

دخلت الممرضه اوضة سيد تطمن انه كويس.... شافت في ايده حقنه

انت بتعمل ايييي الحقونيييي دكتوررر دكتورررر 


زقها بسرعه وطلع يجري... 

الممرضه راحت تلحقه....انا مش عارفه هو عمل اي دكتووررر






صباح اليوم 🩷

جارت نورهان وسيد في العماره شافتها طالعه الشقه=انتي كنتي فين يابنتي


نورهان لسه هتفتح الباب: احم كنت بايته عند اختي في حاجه ولا اي؟ 


-رنيت عليكي كتير جوزك موجود في المستشفى 


نورهان بتمثل انها مصدومه: اااي؟ مستشفي لي حصله اي 


-مش عارفه يابنتي الناس بتقول انهم لقوه مرمي في الشارع وما بين الحياة والموت 


نوهان بعياط: هه‍ هو في اي مستشفى 


-موجود في مستشفى/////


جنة دخلت المطبخ وبضحك لما شافت منظر عشق وحوليها اكياس شوكلاتة فاضيه... انتي كلتي كل دة امتي؟؟؟ 


عشق: مش فاكره من امتي بس لما نزلت وانا عماله اكل جعانه قوي ياجنة ومش عارفه مالي انا نفسي في محشي اعملي محشي انهارده 


جنة: ههههه حاضر قومي بس انتي وغيري هدومك 


صحي فهد علي رنت تلفون ازعجتة من نومة مسك التلفون وكان هيقفله بس لمح اسم نور اتعدل... 


فهد: اخيرا فكرتي تسالي علي اخوكي 


نور بعتاب:قصدك اني مش بسال يعني طب الدور والباقي عليك انت الي مشغول 

... المهم انا وصلت مصر وجاية في الطريق للبيت.... 


فهد: حمدالله على السلامة ياقلبي 


-هاتي اكلم خالووو


نور: حازم شويه وهنوصل علي البيت وهتشوف خالك ياحبيبي....واكملت... انا بجد متضايقه منك يافهد


فهد باستغراب: لي؟ 


نور: لما اجي هتعرف سلام.... 


عشق طلعت فوق في جناح فهد ولقته صاحي... بحب... صباح الخير 


فهد: صباح النور ياحبيبتي اختي شويه وجايه البسي حاجه طويله وغطي شعرك 


عشق: حاضر 


شوية ووصلت نور علي القصر 

حازم نزل من العربية اول ما وقفت ودخل يجري علي جوه.... جددددووو


مروان شاله: ياقلب جدو وحشتني يالا كده متسالشي عني 


حازم: جدو ماما السبب كل لما اقولها تعالي ننزل تقولي مش فاضيه ورايا شغل

(بقلم/شيماء ناصر) 💜💜💜

دخلت نور مع اسلام.... 

اسلام: ازيك ياعمي 


مروان حضنه وسلم عليه: الحمدلله ليك وحشه والله يابني


نور راحت تحضن مروان: وحشتني يابابا 


مروان: وانتي كمان وحشتيني 


نزل فهد وعشق..... نورتي 


نور: بنورك ياحبيبي.... وراحت حضنته وبصت لعشق بسخريه من فوق لتحت 


حازم جري علي فهد.... خالو 


فهد حضنه: وحشتني وحشتني في هديه فوق في اوضتك اطلع شوفها 


حازم طلع بسرعه.....


فهد: اعرفكو بي عشق مراتي... وبص لي عشق... نور اختي واسلام جوزها


اسلام: اهلا 


عشق ابتسمت ابتسامه خفيف وبس 






مروان نده علي حد ياخد شنط السفر ويطلعها الاوضه .... يلا ياولاد خلونا نفطر.... راحو كلهم علي السفره


فهد كسر الصمت: اي اخبار شغلك يااسلام 


اسلام: الحمدلله 


نور:مين دي يافهد؟ 


فهد بص ليها: قولتلك مراتي 


نور: عارفه وسمعت انت قولت اي؟ كل الحكايه اني مستغرباك زوقك بق بلدي قوي


مروان ساب الاكل:حتي لو هو بيحبها وعجباه ياستي 


فهد:نور انتي في اي؟ 


نور بنظرة كره: مفيش حاجه بس متضايقه قوي انك طلقت حور علشان دي 


فهد بيحاول يتمالك اعصابي: حاسبي علي كلامك الي بتتكلمي عليها تبق مراتي وهتكون ام ابني وبعدين انا طلقت حور علشان البلاوي الي عملتها


نور:بلاوي والي عملته انت تسميه اي؟ طب هي علشان تحافظ علي جوزها برغم كدا انت مهتمتش بي مشاعرها فضلت دي عليها هو انت مش شايف انها طفلة مش شايف شكلها ولا ملامحها معقول فهد المرصفاوي الطفله دي تبق مراته عايز الناس تقول اي علينا مراته مكنتش بتحمل ف راح يتجوز طفله قرايبنا طبعا ميعرفوش حاجه طب مخفتش علي مستوانا مع الناس

 

(بقلم/شيماء ناصر) 💜


مراون بزعيق: نوورر انا الي جبت البنت وجوزتها لي فهد جبتها عشان تجبله الولد وهو حر يطلقها بس مع الوقت حبها وحياته كويسه انتي جايه تخربيها لي واي لزمت كلامك ده 


اسلام: نور خلاص اسكتي 


نور: مش هسكت انا بشتغل وبحارب بره عشان جواز القاصرات واخويا اصلا يطلع متجوز عيله معدتش السن القانوني مكانتي وسط الناس.... هيقولو عليا اي


عشق بزعل سبتهم وطلعت اوضتها 


فهد: عععشق... وبص لي نور... انتي جاي تخربي حياتي لي ومن امتا يهمك كلام الناس ولا قرايبنا الي عايز يتكلم يتكلم انا مش بيهمني 


نور قامت وقفت ليه:يهمني الي بيتقال علينا عقلك كان فين لما بصيت لواحده زيها دي طفلة يابابا يعني يعتبر في ثانوي لسه وطبعا مدرسه ودروس ولا انت متجوز جاهله....... 


فهد بعصبيه وووو

يتبع....


              الفصل الثاني والثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×